Original title:
Sociální sítě v České republice
Translated title:
Social networks in the Czech Republic
Authors:
Kilián, Richard ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Kubálek, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřená na praktické využití marketingu na sociálních sítích ve firemní praxi. Definuje sociální sítě a seznamuje s principy jejich fungování. Cílem bylo prozkoumat a popsat možnosti marketingu na sociálních sítích v České republice. Část věnovaná marketingu řeší konkrétní postupy a kroky při vytváření marketingové strategie na sociálních sítích. Dále ukazuje přehledně charakteristické vlastnosti uživatelů, jejich chování a zvyky.This bachelor's thesis is focused on practical usage of marketing in social networks. It defines social network and familiarize with social networking principles. The objective of this bachelor's thesis was to explore and describe possibilities of the social networks' marketing in the Czech Republic. The part dealing with marketing itself solves practical procedures related to creation of optimal marketing strategies over social networks. In addition this thesis transparently introduces most important characteristics of the social network users.
Keywords:
Facebook; marketing; social network; Facebook; marketing; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25544