Original title:
Postavení Německa v mezinárodním obchodě
Translated title:
Position of Germany in International Trade
Authors:
Purchartová, Eliška ; Štěrbová, Ludmila (advisor) ; Zamykalová, Miroslava (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je analyzovat postavení Německa v mezinárodním obchodě s ohledem na jeho aktuální ekonomickou situaci a hospodářský vývoj po roce 1990. Práce si rovněž klade za cíl zhodnotit začlenění a roli Německa v Evropské unii. V této části práce je zpracován význam Německa pro partnerské země v rámci Evropské unie. Poslední kapitola je věnována obchodním vztahům SRN s Českou republikou.The aim of this thesis is to assess the position of Germany in international trade, in relation with country's current economic situation and economic development after 1990. Another objective of the thesis is to analyze integration of Germany in the European Union. In this context, the thesis assesses the importance of Germany for its trading partners within the European Union. Last part of the thesis analyze the importance of economic relations between Germany and the Czech Republic.
Keywords:
Czech Republic; European Union; foreign direct investment; Germany; international trade; trade in goods; trade in services; Evropská unie; mezinárodní obchod; obchod službami; obchod zbožím; přímé zahraniční investice; Spolková republika Německo; Česká republika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25763