Original title:
Theoretical and Practical Aspects of Brand Building
Translated title:
Teoretické a praktické aspekty budování brandu
Authors:
Kachanovska, Valeriia ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Malý, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The purpose of this thesis is to analyse existing tools for developing the concept of a brand that allow a systematic approach in their design and to propose ideas for improvement of these tools. The research object is the concept of building a brand according to the "Who? What? How?" Brand Building Framework. From the brand development of the portable digital player iPod, used as an example in thesis, the practical use of this model is analysed and a short evaluation of its effectiveness is performed.Cílem této práce je analýza existujicích nástrojů pro rozvíjení konceptu brandu, které umožňují systematický přístup pro jeho vybudování a také navrhnout nápady na zlepšení těchto nástrojů. Objektem výzkumu je koncept budování značky (brand) podle "Kdo? Co? Jak?" Brand Building Framework. Od rozvoje brandu přenosného digitálního přehrávače iPod, který se používá jako příklad v práci, tady je analyzováne praktické využití tohoto modelu a provádí se krátké zhodnocení jeho efektivity.
Keywords:
brand; iPod; product promotion; trademark; Brand (značka); iPod; ochranná známka; propagace výrobku
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25089