Original title:
Product placement v pořadech českých televizních stanic
Translated title:
Product placement in Czech televisions' programmes
Authors:
Barvíková, Martina ; Průša, Přemysl (advisor) ; Odehnalová, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Umisťování produktů do televizních pořadů bylo v České republice legalizováno 1. 6. 2010. Od té doby začaly televizní stanice product placement hojně využívat a získavají tak další finanční prostředky do rozpočtů. Cílem této práce je metodou dotazníkového šetření analyzovat použití product placementu v pořadech českých televizních stanic včetně analýzy jeho efektivity v segmentu diváků ve věku od 16 do 26 let. Zda jsou televizní diváci s problematikou product placementu seznámeni, zda vědí, co tento pojem znamená, zda dokáží tento druh reklamy v pořadech identifikovat a zda se tímto druhem reklamy řídí při nákupech zboží.Product placement in Czech television programmes was legalized in 1st June 2010. Product placement has started to be used by television stations since this date. Television stations gain other funds to their budgets. The aim of this thesis is to analyze by questionnaire the usage of product placement in Czech televisions' programmes including the analysis of its efficiency on segment of televiewers in age between 16 and 26 - whether televiewers at this age know what product placement is, whether they can recognize this type of advertising in programmes and whether product placement influences them doing shopping.
Keywords:
advertising; price of product placement; product placement; television stations; cena product placementu; product placement; reklama; televizní stanice
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26574