Original title:
Budování věrnostního systému firmy
Translated title:
Building Company Loyalty System
Authors:
Haniková, Alžběta ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Drozen, František (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce pojednává o významu věrného zákazníka a věrnostních systémech jako nástroje napomáhajícímu budování loajality. Charakterizuje věrnost a spokojenost zákazníka, zabývá se problematikou udržení zákazníka. Popisuje historii a typy věrnostních programů, faktory důležité pro rozhodování o jejich zavedení a problémy s nimi spojené. Praktická část práce se týka trhu s oděvy, společnosti Orsay a jejího věrnostního systému Orsay klub. Práce taky obsahuje průzkum týkající se věrnostních programů na trhu s oděvy se zaměřením na obchod Orsay a jeho Orsay klub.The thesis discusses the importance of loyal customers, and loyalty system as a tool for building loyalty. It defines loyalty and customer satisfaction, it deals with the issue of customer retention. It describes the history and types of loyalty programs, important factors for deciding on their implementation and problems associated with them. The practical part is concerned with the clothing market, Orsay company and its Orsay Club loyalty systeme. The work also includes a survey of the loyalty programs on the market with clothes, with a focus on Orsay and Orsay club.
Keywords:
fashion market; loyalty; loyalty clubs; loyalty programs; Orsay; Orsay klub; loajalita; Orsay; Orsay klub; spokojenost zákazníka; trh s oděvy; věrnost; věrnostní systémy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26571