Název:
Etika a etiketa na Facebooku
Překlad názvu:
Ethics and etiquette on Facebook
Autoři:
Štofčíková, Viera ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Súčasná spoločnosť považuje Facebook za fenomén tejto doby, ktorý oproti iným sociálnym sieťam ponúka svojím užívateľom širokú paletu služieb a funkcií a tým ich nepriamo núti k opätovnému, v niektorých prípadoch aj každodennému návratu. Facebook je globálnou komunitou ľudí a v takomto spoločenstve by užívatelia mali dodržiavať určité spoločenské pravidlá, riadiť sa podľa morálnych zásad a neprekračovať hranice slušnosti. Cieľom tejto bakalárskej práce je rozanalyzovanie správania užívateľov Facebooku a následne stanovenie spoločenských pravidiel či odporúčaní, ktoré by ich viedli k správnemu konaniu.Současná společnost považuje Facebook za fenomén této doby, který oproti jiným sociálním sítím nabízí svým uživatelům širokou paletu služeb a funkcí, a tím je nepřímo nutí k opětovnému, v některých případech i každodennímu, návratu. Facebook je globální komunitou lidí a v takovémto společenství by uživatelé měli dodržovat určitá společenská pravidla, řídit se podle morálních zásad a nepřekračovat hranice slušnosti. Cílem této bakalářské práce je analýza chování uživatelů Facebooku a následně stanovení společenských pravidel či doporučení, které by je vedly k správnému jednání.Contemporary society considers Facebook as a phenomenon of this time. In contrast to other social networks, Facebook offers its users a wide range of services and functions and thereby indirectly forces them to reuse, in some cases to daily return, as well. Facebook is a global community of people and in this community users should respect some certain social rules, they should follow moral principles and they should not exceed the limits of decency. The aim of this work is the analysis of Facebook user's behavior and then a determination of the social rules and recommendations that would lead them to the correct behavior.
Klíčová slova:
Etika; Etiketa; Facebook; Ethics; Etiquette; Facebook
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/25642