Original title:
Analýza vnímání vybraných privátních značek vs. značek výrobců z pohledu spotřebitele
Translated title:
Analysis of private brands vs. producers brands from consumers‘ point of view.
Authors:
Bukovský, Jiří ; Skokanová, Dagmar (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je analýza privátních značek vs. značek výrobců z pohledu spotřebitele. Zaměřil jsem se na privátní značky společnosti Ahold (albertQuality a EUROSHOPPER). V ČR mají privátní značky asi 15% tržní podíl (například společnost Ahold prodává téměř 1600 výrobků pod svými značkami). V teoretické části jsem popsal veškeré pojmy, které považuji za klíčové. V praktické části jsem vytvořil 2 dotazníky a provedl jedno šetření přímo mezi respondenty pomocí ochutnávek potravin od značkových a privátních výrobců.The aim of this paper is the analysis of private brands vs. producers brands from consumers' point of view. I worked with Ahold private brands (albertQuality and EUROSHOPPER). There is approximately 15% private brands market share in Czech Republic (e. g. ahold company sells about 1600 products under its brands). In the theoretical part I described all necessary terms. In the practical part I created two questionnaires and carried out an examination among the respondents through the use of private and producers brands food tasting.
Keywords:
Brand; Positioning; Private brand; Producers brand; Positioning; Privátní značka; Značka; Značka výrobců
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28191