Název:
Nízkonákladové letecké společnosti a jejich postavení na mezinárodním trhu
Překlad názvu:
Low-cost airlines and their position in the Iternational market
Autoři:
Hrabíková, Veronika ; Černá, Iveta (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá pozicí nízkonákladových leteckých společností na mezinárodním trhu. Cílem této práce je zjistit, zda jsou nízkonákladové letecké společnosti schopny konkurovat tradičním společnostem. Hlavní část se skládá z SWOT analýzy, porovnání čistého zisku/ztát, množství přepravených cestujících, provozních výnosů/nákladů, základní činnosti a služeb dvou zástupců klasické a nízkonákladové společnosti. Pro analýzu a porovnání byly použity informace a data společností EasyJet a British Airways.The bachelor thesis deals with the position of low-cost airlines in the Iternational market. The aim of the thesis is to find out if the low-cost airlines are able to compete with traditional airlines. The main part is consist of SWOT Analysis, comparison of net profit/loss, number of passengers, operating income/expenses, basic activities and services of two representatives of traditional and low-cost airlines. The information and data of British Airways and EasyJet were used for the analysis and comparison.
Klíčová slova:
analýza konkurenceschopnosti; klasické letecké společnosti; množství přepravených cestujících; nízkonákladové letecké společnosti; provozní výnosy a náklady; SWOT analýza; čistý zisk/ztráta; competitiveness analysis; low-cost airlines; net income/loss; number of passengers; operating income/expenses; SWOT Analysis; traditional airlines
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/25641