Original title:
Ocenění podniku VETROPACK MORAVIA GLASS, akciová společnost
Translated title:
Valuation of the company VETROPACK MORAVIA GLASS, a.s.
Authors:
Wagner, Jiří ; Scholleová, Hana (advisor) ; Smrčka, Luboš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je odhad tržní hodnoty společnosti VETROPACK MORAVIA GLASS, akciová společnost ke dni 31. 3. 2011 za účelem případného prodeje neznámému kupujícímu s využitím výnosové metody ocenění. V rámci ocenění je představen podnik a jeho historie, provedena strategická analýza, finanční analýza a vytvořen finanční plán.The aim of this thesis is to estimate the market value of the company VETROPACK MORAVIA GLASS, a.s. on the date 31st March 2011 in order to eventual sale to an unknown buyer, using earnings valuation method. Within the frame of this valuation there is also presented the company and its history, realized the strategic analysis and the financial analysis and created the financial plan.
Keywords:
discounted cash flow method; financial analysis; financial plan; strategic analysis; valuation of the company; finanční analýza; finanční plán; metoda diskontovaných peněžních toků; ocenění podniku; strategická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26567