Original title:
Firemní kultura americké společnosti v České republice
Translated title:
Corporate culture of american company based in Czech republic
Authors:
Mudráková, Barbora ; Müllerová, Františka (advisor) ; Adlafová, Iva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Má práce se zabývá firmení kulturou americké společnosti v ČR a působením národních kultur na firemní kulturu. První kapitola vysvětluje teoretické pojmy, tak aby čtenář porozuměl kapitolám 2-4, které již tvoří praktickou část práce. V mé diplomové práci popisuju firemní kulturu, kooperaci subkultur v rámci firemní kultury, aplikuji teoretické poznatky v praxi a na závěr přikládám vlastní doporučení pro uvedenou firmu.My thesis is describing corporate culture of american company based in Czech Republic. In the first chapter I am explaining theoretical terms which I am applying at the specific company in the last chapter. In the whole work I am specifying how it is important to cooperate between national cultures and the corporate culture. In the end I am suggesting few points which could be in the conmpany improved. The whole work is based on my personal experience.
Keywords:
Coeporate culture; multinational company; National culture; Firemní kultura; Národní kultura; Subkultura
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24055