Original title:
Analýza marketingové komunikace České spořitelny
Translated title:
Analysis of marketing comunication of „Česká spořitelna“
Authors:
Volencová, Kamila ; Skokanová, Dagmar (advisor) ; Horáková, Barbora (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Má práce je zaměřena na analýzu marketingové komunikace přední tuzemské banky -- České spořitelny. Ta využívá všechny nástroje komunikačního mixu. Nejnákladnější je reklama, je však dobře kontrolovatelná a vyhodnotitelná. Přesným opakem je osobní prodej v rámci pobočky. Můj cíl je přiblížit všechny součásti komunikačního mixu a popis jejich aktuálního využití v České spořitelně. Jedná se o velmi rozsáhlou problematiku. Uvedu obecný všeobecný popis každého z nich, což podložím konkrétními příklady. Ve své práci vycházím z vlastních zkušeností, interních materiálů banky, externích dostupných materiálů a vlastního průzkumu. Práce je psána objektivním přístupem a doplněna mým vlastním názorem a doporučením.My work is focused on the analysis of a marketing communication of the leading Czech bank -- Česká spořitelna. It uses all the tools of a communication mix. The most expensive is advertisement, however it is well controllable and reportable. It is the exact opposite of personal sales within the branch. My goal is to bring closer all parts of the communication mix and describe their current use in Česká spořitelna. This is a very large issue. It mentions a general description of each, which bedrock concrete examples. In my work I come from my personal experience, internal documents of the bank, external available materials and my own research. The work is written in an objective approach and my own opinions and recommendations are added.
Keywords:
advertising campaign; bank products; clients; media; klienti banky; média; produkty banky; reklamní kampaň
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25711