Original title:
Marketingová strategie vybrané společnosti
Translated title:
Marketing strategy of Mandarin Oriental
Authors:
Petr, Ondřej ; Průša, Přemysl (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je popsat a zhodnotit marketingovou strategii hotelu Mandarin Oriental Prague. Díky SWOT analýze najít slabé a silné stránky hotelu, definovat hrozby a příležitosti a najít jejich řešení. Díky peněžním výkazům společnosti srovnávám finanční situaci před a po finanční krizi v roce 2008. Ke konci je uvedeno konkurenční srovnání pětihvězdičkových hotelů na Malé Straně. V poslední kapitole je uvedena marketingová strategie používaná hotelem Mandarin Oriental Prague a návrh na její zlepšení.The aim of my bachelor thesis is to describe and evaluate the marketing strategy of the Mandarin Oriental Prague. Thanks to the SWOT analysis to find the weaknesses and strengths of the hotel, to define the threats and opportunities and find the way to their solutions. Due to financial reports I compare the financial position before and after the financial crisis in 2008. At the end there is listed a comparisson of competitive five-star hotels at Mala Strana. The last chapter contains a marketing strategy used at the Mandarin Oriental Prague and the suggestions to its improvement.
Keywords:
Mandarin Oriental; marketing; marketing strategy; Mandarin Oriental; marketing; marketingová strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24289