Original title:
Nové trendy v marketingu
Translated title:
New Trends in Marketing
Authors:
Morávková, Jana ; Průša, Přemysl (advisor) ; Odehnalová, Jitka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zaměřuje na nové trendy v marketingu s využitím internetu. Kromě základního popisu fungování a využití internetu v ČR se práce zabývá několika trendy posledních let. Detailněji pak práce sleduje trend slevových serverů, jejichž vývoj je popsán jak na americkém trhu (odkud tento systém pochází), tak na trhu českém. Součástí práce je rovněž výzkum v podobě explorační sondy, který se fungováním a budoucností slevových serverů na našem trhu zabývá ještě podrobněji.The assignment is mainly focused on the new trends in marketing with Internet assimilation. Beyond description of the main Internet function and use in Czech Republic, the assignment considers the latest marketing trends. More in detail the assignment is descripting the function of the group shopping. Both in USA (where the Group shopping came into being) and Czech Republic. A part of the assignment is also a research based on a questionaire, which is dealing with the Group shopping and it's future in Czech republic more into detail.
Keywords:
group shopping; internet; new marketing trends; slevomat; internet; nové trendy v marketingu; slevomat; slevové servery
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25626