Original title:
Vybavenost ČR moderními maloobchodními formáty v územním průřezu
Translated title:
Availability of the modern retail store formats across regions in the Czech Republic
Authors:
Zubíková, Michaela ; Cimler, Petr (advisor) ; Filipová, Vladimíra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou vybavenosti České republiky moderními maloobchodními formáty v územním průřezu. V první kapitole je představena současná maloobchodní síť ČR a její postavení v rámci mezinárodního srovnání vybavenosti moderními maloobchodními formáty. Jsou zde uvedeny základní charakteristiky těchto formátů a představeny konkrétní společnosti, které tyto formáty na českém trhu provozují. Druhá kapitola se zabývá metodikou a teoretickými východisky analýzy. Třetí kapitola se již věnuje samotné analýze vybavenosti ČR moderními maloobchodními formáty v územním průřezu (resp. fyzické dostupnosti těchto formátů). Nejprve je stručně analyzována vybavenost ČR jako celku a dále je analýza provedena na úrovni územního členění NUTS 3 (kraje) a LAU 1 (okresy).The Bachelor paper deals with the analysis of the availability of the modern retail store formats across regions in the Czech Republic. In the first chapter the contemporary retail store network in the Czech Republic is introduced and its position within the framework of the international comparison of the retail store format availability. The basic characteristics of these formats are mentioned there and the specific companies which operate these formats on the Czech market are introduced. The second chapter deals with the methodology and the theoretical basis of the analysis. The third chapter then deals with the individual analysis of the availability of the modern retail store formats across regions in the Czech Republic (or the physical availability of these formats). First the availability in the Czech Republic as a whole is briefly analysed and then a further analysis is conducted on the level of the regional division NUTS 3 (regions) and LAU 1 (districts).
Keywords:
discount store; hypermarket; modern retail store formats; physical availability; proximity coefficient; store availability; supermarket; diskontní prodejna; fyzická dostupnost; hypermarket; koeficient proximity; moderní maloobchodní formát; obchodní vybavenost; supermarket
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25817