Název:
Analýza a komparace obchodních řetězců v ČR
Překlad názvu:
Analysis and comparison of retail in Czech republic
Autoři:
Drtina, Jakub ; Bártová, Hilda (vedoucí práce) ; Pěknic, Štěpán (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Problematika českého maloobchodu je stále diskutovaným tématem. V úvodu jsou představeny maloobchodní formáty, jejich historický vývoj na českém trhu, příchody a odchody společností a předpokládaný vývoj v následujících letech. Součástí teoretické části je ekonomický a psychologický pohled na specifikaci hypermarketů. Pro praktické analýzy jsou představeny zkoumané obchodní řetězce, jejich vznik, vývoj a strategie. Doplněna je i kapitola týkající se obchodních center a jejich významu pro maloobchodní trh. Praktická studie se věnuje významu obchodní značek, pozici na trhu a nalezení věrných zákazníků. Druhá část se zabývá monitoringem cenové politiky, nalezením řetězce, který má trvale nejnižší ceny na trhu. Závěrečný výzkum se orientuje na analýzu preferencí zákazníků, nalezení výhod a nevýhod obchodních řetězců, návrhů a doporučení, jak se ještě více přiblížit zákazníkovi.The problematic of Czech retail is still a discussed topic. In the introduction, retail formats are introduced, their historical development in the Czech market, departures and arrivals of the retailers and expected development in the coming years. The economic and psychological perspective is introduced in the theoretical section related to hypermarkets. A practical analysis presents surveyed retailers, their formation, development and strategy. Also there is a chapter regarding the commercial centers and their importance for the retail market. The practical study focuses on the importance of brands, market position and finding loyal customers. The second part deals with price monitoring and identifying the chain that has consistently the lowest prices on the market. The final aspect of the research focuses on the analysis of customer preferences, identifying the strengths and weaknesses of chain stores, suggestions and recommendations on how to get closer to the customer.
Klíčová slova:
monitoring; obchodní řetězce; značka; brand; monitoring; retail
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23873