Original title:
Body image v marketingovej komunikácií
Translated title:
Marketing Communication in body image
Authors:
Dvořáková, Ivana ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Koudelka, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Bakalárska práca je zameraná na problematiku uniformnej krásy žien zobrazovaných v dámskych časopisoch Joy, Elle a Marianne. V úvodnej časti sú popísané definície s oblasti body image, marketingovej komunikácie a legislatívne prvky etickej reklamy v ČR. Hlavnou časťou práce je obsahová analýza zvolených časopisov a posúdenie korelačných vzťahov vybraných prvkov. V závere je uvedené interview so šéfredaktorkou časopisu Elle, ktorá objasňuje tvorbu časopisu a odpovedá na otázky ohľadne vzťahov s verejnosťou.Bakalářská práce je zaměřena na problematiku uniformní krásy žen zobrazovaných v dámských časopisech Joy, Elle a Marianne. V úvodní pasáži jsou popsány definice ohledně body image, marketingové komunikace a legislativní prvky etické reklamy v ČR. Stěžejní částí práce je obsahová analýza zvolených časopisů a posouzení korelačních vztahů vybraných prvků. V závěru je uvedené interview se šéfredaktorkou časopisu Elle, která objasňuje tvorbu časopisu a zodpovídá dotazy ohledně vztahů s veřejností.Bachelor's thesis is focused on a uniform beauty of women displayed in women's magazines Joy, Elle and Marianne. The introductory section describes the definitions of body image, marketing communication and legislative ethic elements of advertising in Czech Republic. The main part consists of content analysis of women's magazines and correlation relations of selected elements. Bachelor's thesis is enclosed by interview with the editor of Elle magazine, which is clarifying the creation of the magazine and contains answers to the questions about public relations.
Keywords:
Body image; Content analysis of women's magazines Joy, Marianne and Elle; Interview with the editor of Elle magazine; Body image; Interview se šéfredaktorkou časopisu Elle; Obsahová analýze časopisů Joy, Marianne a Elle
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25814