Original title:
Marketingová stratégia vybranej značky
Translated title:
Marketing strategy of a selected brand
Authors:
Koišová, Stanislava ; Průša, Přemysl (advisor) ; Odehnalová, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Témou mojej bakalárskej práce je "Marketingová stratégia vybranej značky". Hlavným cieľom mojej práce je analyzovať marketingovú stratégiu módnej značky Orsay a následne navrhnúť zodpovedajúce zlepšenia. Celá práce je koncipovaná do troch základných blokov. Teoretická časť predstavuje základné teoretické východiská, na ktoré následne aplikujem v praktickej časti súčasnú marketingovú stratégiu značky Orsay. Poslednú časť tvorí vlastný dotazníkový výskum, jeho výsledky a navrhnuté opatrenia a zlepšenia, ktoré by mohli dopomôcť k nárastu predaja a tým aj ziskov.Tématem mé bakalářské práce je "Marketingová strategie vybrané značky". Hlavním cílem mé práce je analyzovat marketingovou strategii módní značky Orsay a následně navrhnout odpovídající zlepšení. Celá práce je koncipována do tří základních bloků. Teoretická část představuje základní teoretická východiska, na které následně aplikuji v praktické části současnou marketingovou strategii značky Orsay. Poslední část tvoří vlastní dotazníkový výzkum, jeho výsledky a navrhovaná opatření a zlepšení, které by mohly dopomoci k nárůstu prodeje a tím i zisků.Topic of my bachelor degree thesis is Marketing strategy of a selected brand. The aim of my thesis is to analyse the marketing strategy of fashion brand Orsay and to suggest certain improvements. The thesis has three basic parts. Theoretical part represents basic theory, concerning marketing strategy, which I build on in second - practical part. The later considers actual strategies of Orsay. The third part is based on my own research and contains results of the questionnaire I developped for this occasion as well as suggested improvements and steps that could eventually lead to growth of sales and the profit.
Keywords:
Brand; Marketing; Marketing strategy; Orsay; Marketing; Marketingová strategie; Orsay; Značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26536