Original title:
Vliv implementace odlišných marketingových strategií na hodnotu firmy
Translated title:
Effect of implementation of different marketing strategies on firm value
Authors:
Táborský, Michal ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V diplomové práci se zabývám problematikou oceňování podniku v návaznosti na implementaci různých marketingových strategií. První část je věnována teorii oceňování podniku a marketingové strategii. V druhé části se snažím aplikovat teoretickou část na praktickém příkladu firmy Benzina, spol. s r.o. Výsledkem práce je ocenění firmy Benzina po aplikování dvou různých marketingových strategií a porovnání těchto hodnot.In my diploma thesis I focus on valuation of the firm after implementing various marketing strategies. The first part of my thesis introduces the theory of firm valuation and marketing strategies. In the second part I apply the theory on a practical example of Benzina Ltd. The result of my thesis is the value of the firm Benzina after implementing two different marketing strategies and their comparison.
Keywords:
Benzina; company; marketing; strategy; valuation; value; Benzina; hodnota; marketing; oceňování; podnik; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25521