Original title:
Vliv reklamy na děti
Translated title:
The influence of advertisement on children
Authors:
Francová, Jana ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První kapitola práce se zabývá reklamou jako nástrojem marketingového mixu, druhá kapitola se zaměřuje na děti předškolního věku jako cílovou skupinu spotřebitelů. Předmětem třetí kapitoly je reklama zaměřená na děti. Praktická část práce zkoumá skutečný vliv reklamy na děti a porovnává získané výsledky s teoretickými poznatky.First chapter is engaged in advertisement as an instrument of marketing mix, second chapter is focused on preschool children as a target group of consumers. The object of third chapter is advertisement which is focused on these children. The analytic part studies how much advertisement influences these children as well as compares acquired results with the theory.
Keywords:
advertisement; children; commercial; medium; děti; medium; reklama; televizní reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25431