Název:
Principy vyrovnávání výkonů hnacích vozidel zahraničních železničních dopravců
Překlad názvu:
Principles of Equalizing the Tractions-Engines Power Output of Foreign Provider of Railway Services
Autoři:
Maňák, Ondřej ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kothera, Miroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce na téma Principy vyrovnávání výkonů hnacích vozidel zahraničních železničních dopravců je popsat problematiku vzniku nerovností a jejich následné vyrovnávání ve výkonech mezi železničními dopravci. Problematika vyrovnávání výkonů je stěžejní pro provoz a tvorbu mezinárodních vlaků. Teoretický základ této práce je v aplikační části využit při mapování a hodnocení výkonů hnacích vozidel vybraných zahraničních železničních dopravců na české železniční síti. Jako doplněk je také uvedena bilance výkonů hnacích vozidel Českých drah v zahraničí. Provedená analýza v aplikační části klade důraz na rozlišení mezinárodní dálkové a příhraniční osobní železniční dopravy. Další náplní této práce je pojednání o interoperabilitě evropského železničního prostoru se zaměřením na evropský systém řízení železniční dopravy (ERTMS) a na kompatibilitu české železniční sítě s železničními sítěmi sousedních států s důrazem na problematiku vlakového zabezpečovacího zařízení a s ním spjatým projektem evropského vlakového zabezpečovacího zařízení (ETCS).This diploma thesis "Principles of Equalizing the Tractions-engines Power Output of Foreign Provider of Railway Services" aims to delineate how inequalities in power output emerge and how they are later equalized by provider of railway services. This is one of the crucial topics for operating and putting together international trains. The theoretical basis is then used in the applied part of this thesis to describe and evaluate tractions-engines power output of selected foreign provider of railway services on Czech railway network. For better description there is also a balance of tractions-engines of power output enclose at the end of this thesis to illustrate the position of Czech Railways abroad. The analysis made in the applied part put stress on differentiating the long distance transport from cross-border international transport of passengers. Furthermore, this thesis deals with the implementation of the European Rail Traffic Management System (ERTMS) in the connection with compatibility of the Czech railway network to neighbouring rail networks with emphasis on train safety appliances and the project European Train Control System (ETCS).
Klíčová slova:
interoperabilita; České dráhy; železnice; Czech Railways; interoperability; railway
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/25612