Original title:
Prezentace firmy a jejich produktů pomocí různých grafických technik a postupů
Translated title:
Presentation of the company and their products using various graphical techniques and procedures
Authors:
Stejskal, Jiří ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Benáčanová, Helena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce pojednává o správných zásadách prezentování firmy z pohledu firemního stylu a možnostech prezentování produktů firmy. První část práce je věnována způsobu vyjadřování vlastností pomocí grafických postupů, které jsou demonstrovány na praktických příkladech. Je rozebrána problematika dynamiky, síly, jednoduchosti, respektive složitosti a barevnosti. Dále je pak věnována pozornost tvorbě jednotlivých prvků firemního stylu -- firemní značce, vizitce a papíru jako přenosovému mediu. Poté je provedeno srovnání dodavatelů firemního stylu, v čem se liší drobný grafik oproti grafickému studiu a též je uvedena zmínka o základních programech, které jsou pro tvorbu těchto prvků vhodné. Druhá část práce je věnována porovnání různých webových portálů z hlediska jejich prezentace, přehlednosti, barevné vyváženosti, ale převážně z hlediska prezentace produktů pomocí různých grafických technik, popisů produktů a s tím souvisejícího navigačního menu. Konec je věnován trendům v oblasti prezentace produktů. Pro srovnání jsou záměrně vybrány portály napříč zaměřením a u každého jsou demonstrovány možnosti dnešního způsobu prezentování produktů.The essay addresses the issues of the proper principles of company presenting from the perspective of corporate indentity and options of product presentation. First part of the essay is devoted to the topic of expressing certain traits with graphic procedures, which are demonstrated on concrete examples. We are going to deal with issues of dynamics, power, simplicity or complexity and colour. Further away essay is devoted to the issue of creating of individual elements of company design - corporate brand, business cards and approaches paper as a portable media. Then essay is devoted to comparison of suppliers of company design, reflects the difference between tradesman graphic designer and major graphic studio and also mentions basic computer applications, which are suitable for creating graphic elements. The second part of the essay is devoted to comparison of various web portals in terms of their presentation, clarity, colour balance, but mainly in terms of product presentation with usage of various graphic techniques, product description and related issues of navigation menus. The conclusion of the work is devoted to new trends in area of product presentation. Portals for comparison were intentionally chosen with various specializations and there are new techniques of presentation mentioned for each one.
Keywords:
colour; company colours; company design; corporate brand; graphic; graphic design; navigation menu; presentation; video-presentation; barva; firemní barvy; firemní styl; firemní značka; grafický návrh; grafika; navigační menu; prezentace; video-prezentace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27351