Original title:
Dezinformace v ekonomickém světě
Translated title:
Misinformation in economic world
Authors:
Procháček, Jan ; Toman, Prokop (advisor) ; Sigmund, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná práce se zaobírá tématem nových médií a jejich možným zneužitím při realizaci ekonomické dezinformační kampaně. Práce popisuje základní vlastnosti dezinformace, její zařazení mezi ostatními pojmy, uvádí příklady dezinformačních kampaní pomocí tradičních i nových médií a upozorňuje na rizika spojená s anonymním použitím nových médií. Charakteristika konkrétních zástupců nových médií je doplněna o popis vybraných aspektů chování internetových uživatelů. V závěrečné části práce je popsána konkrétní koncepce, jak je možné naplánovat a vytvořit dezinformační kampaň pomoci nových médií s minimálními náklady i rizikem.In the presented thesis I study new media and their possible misuse in misinformation. In the first part I describe basics of misinformation theory, categorization and present real example of misinformation by using traditional and new media and warn against risks related to its anonymous using. A characteristic of concrete new media is complemented with specific user behavior patterns. On last part I suggest concrete prospective ways of creating misinformation campaign with minimal cost and risk.
Keywords:
behavior; information; misinformation; new media; search; social media; users; chování; dezinformace; informace; nová média; sociální média; uživatelé; vyhledávání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23338