Original title:
Marketingové strategie firmy Agroservis spol. s r.o.
Translated title:
Marketing strategies of Agroservis spol. s r.o.
Authors:
Szabó, Attila ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je analyzovat marketingovou strategii firmy Agroservis spol. s r.o. a navrhnout možná zlepšení. Teoretická část se zaměří na marketing, marketingové prostředí, nástroje marketingového mixu a komunikační nástroje. Druhá kapitola je věnována charakteristice společnosti a jejího okolí. Zabývá se situační analýzou, jejíž součástí je analýza trhu, zákazníků, konkurence a SWOT analýza. Třetí kapitola se zabývá analýzou distribuční, produktové, cenové a komunikační strategie. Na konci se nachází návrh na zlepšení současné strategie.The aim of this thesis is to analyze the marketing strategy of Agroservis spol. s r.o. and to suggest possible improvements. The theoretical part focuses on marketing, marketing environment, marketing mix tools and communication tools. The second chapter is devoted to the characteristics of the company and its surroundings. It deals with the situation analysis, including the analysis of the market, customers and competition and SWOT analysis. The third chapter deals with the analysis of the distribution, product, pricing and communication strategies. At the end there is a proposal to improve the current strategy.
Keywords:
Agroservis spol. s r.o.; communication tools; marketing mix; SWOT analysis; Agroservis spol. s r.o.; komunikační nástroje; marketingový mix; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27114