Název:
Etika v reklamě
Překlad názvu:
Ethics in advertising
Autoři:
Joklíková, Kateřina ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se věnuje etice v reklamě. Cílem práce je stručně zmapovat systém regulace a samoregulace reklamy v České republice a zjistit, jaký význam přikládá současná veřejnost etice v reklamě. V teoretické části je vymezen pojem etika, její vztah k morálce a právu. Dále jsou zde uvedeny druhy a cíle reklamy. Jedna kapitola pojednává i o regulaci reklamy v České republice z hlediska soukromoprávního, veřejnoprávního a etické regulace, která je představována Radou pro reklamu. Část praktická je vypracována formou vyhodnocení dotazníku zaměřeného na vztah společnosti k reklamní etice.The thesis deals with ethics in advertising. The object of this thesis is to briefly map the system of regulation and self-regulation of advertising in the Czech Republic and find out what importance is attached to the ethics in advertising by current public. In the theoretical part is defined the term of ethics, its relationship to morality and law. There are also the types and targets of advertising. One chapter discusses the regulation of advertising in the Czech Republic in terms of private law, public law and ethical regulation, which is represented by the Council for advertising. The practical part is worked out by evaluation of the questionnaire focused on the relationship of public to ethics in advertising.
Klíčová slova:
etika; morálka; právo; regulace; reklama; advertising; ethics; law; morality; regulation
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/27111