Název:
Ochrana spotřebitele z hlediska označování výrobků a služeb
Překlad názvu:
The protection of consumer's rights focusing on marking of products and services
Autoři:
Fryšová, Eva ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Žák, Květoslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou ochrany práv spotřebitelů z hlediska označování výrobků a služeb. V první části jsou charakterizovány základní pojmy prostupující celou prací, povinnosti a práva spotřebitelů i prodávajících a také legislativní i institucionální rámec ochrany spotřebitele v České republice ve vztahu k označování výrobků a služeb. Podstatnou část tvoří rozbor ochranných známek. V praktické části byl proveden sociologický průzkum zaměřený na zjištění povědomí spotřebitelů o jejich právech v oblasti ochrany spotřebitele a znalosti specifických symbolů. Cílem práce bylo prostřednictvím dotazníku zmapovat úroveň povědomí spotřebitelů v České republice a na základě výsledků navrhnout přijatelná řešení směřující ke zlepšení jejich informovanosti.The bachelor thesis deals with the protection of consumer's rights focusing on marking of products and services. The first part is characterized by essentials notions penetrating the whole work, by duties and rights of consumers and sellers and also by the legislative and the institutional framework of consumer protection in the Czech Republic according to marking of products and services. The substantial part is formed by analysis of trademarks. The practical part deals with sociologic research focused on finding of consumer awareness about their rights and knowledge of specific symbols. The purpose of the work was to identify level of knowledge of consumers in the Czech Republic by means of research and to propose reasonable solutions oriented to improvement of their awareness.
Klíčová slova:
informační povinnost; ochrana spotřebitele; ochranné známky; označování výrobků a služeb; spotřebitel; consumer; consumer protection; information duty; marking of products and services; trade mark
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/27672