Original title:
Pozice automobilky Volvo ve světovém automobilovém průmyslu se zaměřením na její budoucnost ve vztahu k novému majiteli
Translated title:
The current position of Volvo Cars in automobile industry with focus on its future in relation to the new owner
Authors:
Kunčík, Pavel ; Čajka, Radek (advisor) ; Chaloupka, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své bakalářské práci se zaměřuji na současnou ekonomickou situaci automobilky Volvo a mým cílem je analýza její aktuální pozice na světovém a českém automobilovém trhu. V tomto materiálu také stručně nastiňuji předpokládaný vývoj pod jejím novým čínským majitelem a pokusil jsem se vyspecifikovat potencionální pozitiva a negativa plynoucí z této akvizice.My bachelor thesis focuses on the current economic situation of Volvo Cars and my aim was deep analysis of its position on the global and Czech market. This work also shortly foreshadows predicted development under the new Chinese owner and I tried to specify potential pros and cons resulting from this acquisition.
Keywords:
competition; Geely; market; sales; segment; Volvo; Geely; konkurence; prodeje; segment; trh; Volvo
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25507