Original title:
Specifika obchodu a podnikání na ruském trhu na příkladu vybraných firem
Translated title:
Specifics of doing business in Russia based on examples of chosen companies
Authors:
Ullmannová, Šárka ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Jiřička, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá zajímavostmi ruského trhu a s tím souvisejícími různými faktory ovlivňujícími fungování vybraných českých firem v RF. Je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly. V první je provedena analýza PEST ruského trhu. V následujících dvou je analyzována strategie firem Avia Ashok Leyland Motors s.r.o. a Karex a.s. na ruském trhu. Součástí kapitol je i vlastní doporučení budoucí strategie. V poslední části jsou obě společnosti srovnány i v souvislosti s faktory vyplývajícími z PEST analýzy.Thesis is about specifics of russian market and different factors influencing chosen companies operating there. It is devided into four main parts. PEST factors of the russian market are analyzed in the first part. The second and third part is dealing with strategies of czech companies Karex Corp. and Avia Ashok Leyland Motors Ltd. that are present in Russia. It includes also recommondation for the future strategy. Comparison of two companies based on their approach to russian specifics and PEST factors is done in the last part.
Keywords:
Companies present on the russian market; Russian federation; Strategy; Ruská federace; Společnosti na ruském trhu; Strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25283