Original title:
Sociální síťě a jejich využítí v komerční sféře
Translated title:
Social networks and their usage in the Czech commercial sphere
Authors:
Dvořák, Oskar ; Pavlíček, Antonín (advisor) ; Dalihod, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o sociálních sítích od jejich historických kořenů až do současnosti, kdy díky využití moderních informačních technologií dochází k prudkému vzestupu na jejich oblibě jak mezi lidmi, tak i mezi firmami, pro které mohou být cestou ke zvyšování zisku díky možnosti prezentace jejich výrobků a služeb, náboru nových zaměstnanců a komunikaci s okolím. Vzhledem k rychlému růstu sociálních sítí v letech minulých je třeba neopomenout ani předpoklady vývoje v letech budoucích. Problematika sociálních sítí je zkoumána z hlediska příležitostí, které jejich používání přináší. Co se týče komerční sféry v České republice a její působení v oblasti sociálních sítí, je třeba zohlednit zaměření firmy, její velikost a nepřímo i její vliv na českém trhu. Pomocí průzkumu jednotlivých sociálních sítí, dotazování firem, čtení internetových zdrojů a různých odborných publikací bylo dosaženo cílů bakalářské práce.This bachelor thesis deals with social networks from its historical roots until the present, when occurs a sharp rise in their popularity between people and also between companies due to using modern information technology, which might be a way to increase their profits with the ability to present their products and services, labour recruitment and communication with the outside. Due to the rapid growth of social networks in the recent years it is necessary to mention the assumptions in future years. The issue of social networks is examined in terms of opportunities that their usage brings. As for the commercial sector in the Czech Republic and its impact on social networks, it is necessary to take into account the orientation of the company, its size and indirectly its impact on the Czech market. By using a survey of individual social networks, polling companies, reading web resources, and various professional publications was achieved the objectives of the thesis.
Keywords:
analysis of the Czech commercial environment; attendance of social networking sites; CZECH TOP 100 association; social network; analýza českého komerčního prostředí; návštěvnost webových stránek sociálních sítí; sdružení CZECH TOP 100; sociální síť
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27333