Original title:
Bankovní pobočka, změna jejího charakteru a její význam v současném českém bankovnictví.
Translated title:
Bank branch, the change of its character and its importance in the contemporary Czech banking.
Authors:
Musilová, Markéta ; Půlpánová, Stanislava (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá významem a postavením bankovní pobočky v komunikační síti banky. Pozornost je věnovaná transformačním procesům, které významným způsobem ovlivnily roli a funkce bankovní pobočky za posledních více než 20 let. Hlavní faktory, které zapříčinily změnu charakteru bankovních poboček jsou analyzovány na vzorku čtyř konkrétních konceptů konkurenčních bank. Jedná se o koncept bezpobočkového bankovnictví Expandia Banky, dále projekt bankovních kiosků, jejichž hlavní charakteristiky jsou demonstrovány na příkladu Volksbank Shopu a mKiosku a model franšízové bankovní pobočky, který je charakterizován jak v obecné rovině, tak i na úrovni konkrétního příkladu reprezentovaného UniCredit Bank Expres.The bachelor thesis deals with the importance and position of the bank branch in the bank communication network. Attention is devoted to the transformation processes that significantly affected the role and function of bank branches in more than last 20 years. The main factors that caused the change in the character of bank branches are analyzed on a sample of four specific concepts of competing banks. It is a concept of Expandia Bank with banks without bank branches, or the project of banking kiosks, whose main characteristics are demonstrated on the example of Volksbank Shop and mKiosk of mBank. Other bank concept is franchise model of bank branch, which is characterized in a general level, and at a specific example represented by UniCredit Bank Expres.
Keywords:
bank branch; banking kiosk; Expandia Banka; franchise bank branch; mKiosek; Volksbank Shop; bankovní kiosek; bankovní pobočka; Expandia Banka; franšízová bankovní pobočka; mBank; mKiosek; Volksbank Shop
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27839