Original title:
Ocenění vybrané společnosti
Translated title:
Valuation of the company Electro, Inc.
Authors:
Večeřová, Karolína ; Jurečka, Jan (advisor) ; Hackl, Zbyněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je stanovení tržní hodnoty společnosti Elektro, a.s., maloobchodního prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů, ke dni 1. 1. 2010. Ocenění se skládá z jednotlivých částí jako je finanční analýza, která zkoumá finanční zdraví podniku; strategická analýza, jejímž úkolem je vymezení relevantního trhu a prognóza tržeb; prognóza generátorů hodnoty a sestavení finančního plánu. Výsledné ocenění je provedeno výnosovou metodou DCF Equity diskontováním volných peněžních toků pro vlastníky (akcionáře) diskontní mírou ve tvaru nákladů vlastního kapitálu.The main goal of the thesis is to find market value for the company Elektro, Inc. on the date 1st January, 2010. The company specializes in retail sale of consumer electronics and electric appliances. The valuation consists of financial analysis, strategic analysis, forecasting of important indexes of value and creating the financial scheme. For the final valuation there is used the method called DCF Equity that discounts all the cash flows that flow to the company's owners.
Keywords:
company valuation; consumer electronics; DCF Equity; electric appliances; financial analysis; financial scheme; strategic analysis; DCF Equity; Elektro; finanční analýza; finanční plán; generátory hodnoty; náklady vlastního kapitálu; oceňování podniku; strategická analýza; tržní hodnota
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23596