Original title:
Marketing automobilových společností
Translated title:
marketing of the automobile companies
Authors:
Khachukaeva, Bella ; Vávra, Oldřich (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Jako téma své bakalářské práce jsem si vybrala Marketingová strategie automobilových společností. Podle mého názoru to je dost moderní téma, které je pro mě opravdu velmi zajímavé, bez ohledu na to, ţe jsem ţena, i kdyţ mi někdo řekl, ţe se toto téma hodí spíš k muţům. Cílem mé bakalářské práce je vysvětlit základní marketingové mechanizmy vyskytující se na trhu automobilů, jaké jsou hlavní činitele automobilového marketingu, z čeho se skládá vlastní marketingová strategie společnosti. Oblast, na kterou je zaměřena moje práce, je velmi rozsáhlá a zahrnuje nejenom trhy Evropy, ale také Ruska, USA a jiných států, protoţe se prakticky kaţdá rozvinutá země ve větší nebo menší míře zabývá automobilovým průmyslem. Globální marketingová strategie automobilových společností zahrnuje metody, pomocí kterých společnosti podporují své výrobky nejen v tuzemsku, ale po celém světě, protoţe jestli firma chce být konkurenceschopná, musí vstoupit na zahraniční trhy.As the topic of my bachelor thesis I have chosen the marketing of automobile companies. In my opinion it is quite modern theme, which is really interesting for me, regardless the fact that I am a woman, even when someone told me that this topic is more appropriate for men. The purpose of my research is to explain basic mechanisms occurring in the automobiles' market, what are the main factors of automobile marketing, what does the proper marketing strategy consist of. The focused area of my work is very wide and includes not only European markets, but also Russian, american and other countries', because practically every developed country more or less is engaged into the automobile industry. Global marketing strategy of automobile companies includes methods due to which companies promote their products not only on domestic market but also around the world, because if the company wants to be competitive, it has to enter foreign markets.
Keywords:
automobile; logo; marketing; automobil; logo; marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25685