Original title:
Role textu v marketingu
Translated title:
The Role of Text in Marketing
Authors:
Bohuslav, Daniel ; Černá, Jitka (advisor) ; Drtina, Evžen (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce zkoumá využití textové tvorby v marketingu a zasazuje ji do kontextu prostředí. Cílem je komplexní studie odkazující na nezbytná hlediska textařské profese a formulace předpokladů vzniku úspěšného účelového textu. Vybrané teoretické výstupy jsou následně demonstrovány na konkrétních ukázkách z marketingové praxe. Současně text nabízí přesah do souvisejících vědních disciplín tak, aby nalezl co nejširší uplatnění a usnadnil svému publiku orientaci v relevantním prostředí marketingové komunikace. Konfrontace odlišných úhlů pohledu poskytuje prostor pro odbornou diskusi a nutí copywritera k reflexi.The thesis explores the use of copywriting in marketing and puts it into the context of the environment. The aim is to create a comprehensive study related to crucial aspects of copywriter's profession and the formulation of prerequisites for a successful special-purpose text. Selected theoretical outcomes are demonstrated on various examples from marketing practice. The text reaches out to related disciplines in order to meet the widest possible application and to facilitate orientation in the marketing communication environment to its audience. The confrontation of different points of view provides a scope for professional discussion and forces the copywriter to reflection.
Keywords:
copywriting; marketing communication; text production; copywriting; marketingová komunikace; tvorba textu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28174