Original title:
Marketingové oživení Cool tour linky
Translated title:
Marketing Revival of 'Cool tour linka'
Authors:
Majerová, Jolana ; Černá, Jitka (advisor) ; Havlíková, Ivana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce je "Marketingové oživení Cool tour linky". Cool tour linka je společný projekt předních pražských výstavních institucí a dopravního podniku. Úvodní část představuje projekt s cílem zaznamenat jej i "pro příští generace". Cool tour linka byla z ekonomických důvodů ukončena. Diplomová práce proto směřuje ke zpracování nového konceptu Cool tour linky, který by obstál i v méně příhodných podmínkách. Při tvorbě návrhu jsou využity závěry z kapitol, které původní Cool tour linku rozebírají z hlediska návštěvnosti, aplikace marketingových nástrojů a SWOT analýzy. Jak v původní, tak i v nově navrhované Cool tour lince je zdůrazněn prvek spolupráce organizací pohybujících se v oblasti kultury a důležitost netradiční prezentace uměleckých sbírek veřejnosti.The theme of this master's thesis is "Marketing Revival of 'Cool tour linka'". 'Cool tour linka' is a joint project of Prague's leading exhibition institutions and transport company. Introductory part presents the project with the aim to preserve it "for next generations" too. 'Cool tour linka' was terminated due to economical reasons. Therefore the thesis leads to formation of a new project, that would work under even less favourable conditions. Conclusions from the chapters that analyse the previous 'Cool tour linka' (analysis of the visitors' attendance, application of marketing tools, SWOT analysis) are used in the new project. Both the original and the newly proposed 'Cool tour linka' emphasize the element of cooperation of the organisations operating in the field of culture and the importance of unusual presentation of arts collections to the public.
Keywords:
'Cool tour linka'; Arts marketing; Cool tour pass; Cooperation in culture; Unusual presentation of arts the public; Arts marketing; Cool tour linka; Cool tour pas; Netradiční prezentace umění veřejnosti; Spolupráce v kultuře
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25588