Original title:
Kultúrne rozdiely a ženy v biznise
Translated title:
Cultural differences and women in business
Authors:
Pavelová, Nina ; Müllerová, Františka (advisor) ; Oravkin, Silvia (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca sa venuje problematike kultúrnych rozdielov a žien v biznise. Cieľom je na základe rozdelenia sveta do siedmych kultúrnych celkov, podať globálny pohľad na postavenie žien v spoločnosti a ich percentuálne zastúpenie na manažérskych pozíciách prostredníctvom vybraných krajín reprezentujúcich jednotlivé svetové kultúry. Diplomová práca je rozdelená do troch hlavných kapitol. Prvá z nich je teoretickým úvodom do problematiky kultúry ako takej a komplexným obrazom kultúrnej rozmanitosti súčasného sveta. Druhá kapitola sa venuje úlohe a postaveniu žien vo svete, opäť z hľadiska jednotlivých svetových kultúr. Tretia záverečná kapitola je analýzou zastúpenia žien v biznise vo vybraných krajinách svetových kultúr, cieľom je vymedziť vzťah medzi postavením ženy v spoločnosti a jej možnosťou kariérneho rastu.Diplomová práce se věnuje problematice kulturních rozdílů a žen v byznysu. Cílem je na základě rozdělení světa do sedmi kulturních celků, podat globální pohled na postavení žen ve společnosti a jejich procentuální zastoupení na manažerských pozicích prostřednictvím vybraných zemí reprezentujících jednotlivé světové kultury. Diplomová práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První z nich je teoretickým úvodem do problematiky kultury jako takové a komplexním obrazem kulturní rozmanitosti současného světa. Druhá kapitola se věnuje úloze a postavení žen ve světě, opět z hlediska jednotlivých světových kultur. Třetí závěrečná kapitola je analýzou zastoupení žen v byznysu ve vybraných zemích světových kultur, cílem je vymezit vztah mezi postavením ženy ve společnosti a její možností kariérního růstu.This thesis deals with the issue of cultural differences and women in business. The goal is to, based on the division of the world into seven cultural units, present a global perspective on women's position in society and their percentage in managerial positions in selected countries representing different world cultures. The thesis is divided into three main chapters. The first is the theoretical introduction to culture and comprehensive picture of the cultural diversity of the contemporary world. The second chapter discusses the role and status of women in the world, again in terms of world cultures. The third final chapter is an analysis of women in business in selected countries of the world's cultures; the goal is to determine the relationship between the status of women in society and the possibility of her career advancement.
Keywords:
business; culture; gender; management; women; byznys; gender; kultura; management; ženy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25263