Original title:
Porovnání dvou retailových jednotek IKEA a Kika
Translated title:
Comparison of two retail units – IKEA and Kika
Authors:
Pelcová, Martina ; Chylíková, Hana (advisor) ; Filipová, Vladimíra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Obsahem této bakalářské práce je porovnání nákupní atmosféry a internetových stránek dvou společností - IKEA a KIKA. V úvodní části jsou teoreticky vymezeny oblasti nákupní atmosféry, dále hlavní body, které by měly splňovat kvalitní internetové stránky a popis SWOT analýzy. Následně jsou stručně představeny obě analyzované společnosti. Ve třetí části je zpracováno vlastní porovnání obou společností z uvedených hledisek, a vytvořena SWOT analýza. Ta tvoří podklad pro poslední část, kde jsou navrženy náměty na zlepšení sledovaných parametrů.This bachelor thesis contains comparison of shopping atmosphere and web sites of two companies - IKEA and KIKA. Theoretical areas of shopping atmosphere are described in first part of the thesis. Then there are main points, which should have each prime web site and description of SWOT analysis. Thereafter thesis contains brief introduction of analyzed companies. Third part is composed of actual comparison of these companies in terms of stated indicators. There is also SWOT analysis created in this part, which serves as basis for the last part. Conclusion of my thesis brings proposals for the improvement and suggestions of changes in mentioned indicators.
Keywords:
IKEA; KIKA; shopping atmosphere; IKEA; KIKA; nákupní atmosféra
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26661