Original title:
Využitie e-mailingu v praxi
Translated title:
Practical application of e-mailing
Authors:
Palkovičová, Michaela ; Černá, Jitka (advisor) ; Krutiš, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom tejto bakalárskej práce bola identifikácia kľúčových faktorov pre marketingový úspech e-mailingovej kampane na úrovni zovšeobecniteľných zásad. Podporným cieľom bolo vytvorenie uceleného prehľadu o význame e-mailingu. Mojím zámerom bolo aj definovanie procesu tvorby a štruktúry kampaní z oblasti e-mail marketingu. Špecifikovala som trendy a najčastejšie využívané druhy e-mailov, prostredníctvom ktorých sa dá preniknúť k informáciám o zákazníkoch a vytvoriť tak cielenejšiu a personalizovanejšiu e-mailingovú kampaň. Druhá časť bola zameraná na analýzu konkrétnej e-mailingovej kampane a vyhodnotenie dotazníku. V závere som zhrnula postup a odporúčania pri vytváraní e-mailingových kampaní.Cílem této bakalářské práce byla identifikace klíčových faktorů pro marketingový úspěch e-mailingové kampaně na úrovni zobecnitelných zásad. Podpůrným cílem bylo vytvoření uceleného přehledu o významu e-mailingu. Mým záměrem bylo i definování procesu tvorby a struktury kampaní z oblasti e-mail marketingu. Specifikovala jsem trendy a nejčastěji využívané typy e-mailů, jejichž prostřednictvím lze proniknout k informacím o zákaznících a vytvořit tak zacílenejšíí a personalizovanější e-mailingové kampaně. Druhá část byla zaměřena na analýzu konkrétní e-mailingové kampaně a vyhodnocení dotazníku. V závěru jsem shrnula postup a doporučení při vytváření e-mailingových kampaní.The aim of this bachelor thesis was to provide general perspective of the key factors in marketing success of e-mailing campaigns. The supportive objective was to define the significance of e-mailing. My intention was to characterize the creation and the structure of campaigns in the section of e-mail marketing. I specified the new trends and the most frequently used types of e-mails, through which it is possible to penetrate information about customers. What is more it helps to create more personalized and targeted campaign. The second part deals with the analysis of an exact e-mailing campaign and evaluates the questionnaires. In the conclusion I characterized the techniques which should be observed when creating e-mailing campaign.
Keywords:
commerce e-mail; e-mail list; e-mail marketing; e-mailing; newsletter; databáze kontaktů; e-mail marketing; e-mailing; newsletter; reklamní e-mail
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28168