Název:
Ekonomická diplomacie v česko-mexických vztazích
Překlad názvu:
The Economic Diplomacy in Relations between the Czech Republic and Mexico
Autoři:
Marešová, Kateřina ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Role ekonomické diplomacie je v zahraničních vztazích České republiky nezastupitelná. Především z důvodu malé rozlohy České republiky a velké mezinárodní konkurenci je nutné mít propracovanou strategii prezentace českých výrobků, českého průmyslu a země jako takové. Čeští exportéři se orientují především na evropské země, ve kterých nenarážejí na markantní rozdíly obchodních zvyklostí a jednodušší je i komunikace. Co se týká vývozců do Mexika, bylo nutné nejprve překonat jazykovou bariéru a zvyknout si na zvláštnosti vyjednávání. Během těchto procedur je českým exportérům nápomocno několik orgánů ekonomické diplomacie. CzechTrade, Velvyslanectví České republiky v Mexiku a především jeho obchodně-ekonomický úsek pomáhají s navazováním kontaktů a administrativními procedurami přímo v Mexiku. V České republice mají zájemci o spolupráci s mexickým partnerem na výběr několik dalších možností, jak o sobě dát vědět, ať už jsou to podnikatelské mise, veletrhy nebo výstavy. Vstupem České republiky do EU získali čeští vývozci vyšší míru důvěryhodnosti a na vzájemné vztahy s Mexikem měl tento akt jednoznačně pozitivní důsledky, což dokazuje i vývoj vzájemné obchodní výměny.Ačkoli se několika českým firmám již podařilo v Mexiku úspěšně prosadit a navázat obchodní vztahy, potenciál trhu této země ještě zdaleka není dostatečně využitý.The role of the economic diplomacy is very important for the Czech Republic. Because of the small extent of the Czech Republic and strong international competition it is necessary to have a well prepared presentation strategy of the Czech products, Czech industry and the country in itself. The Czech exporters are mostly oriented towards the European countries, since the business negotiation and communication is easier and more comprehensible than with other non-European countries. Czech exporters, in order to export to Mexico, need to overcome the language barrier and get used to specialities in Mexican negotiating. Few authorities of the Czech economic diplomacy are assisting while undergoing these procedures. CzechTrade, Czech Embassy in Mexico and above all its business-economic section help to arrange contacts and give advice concerning the administrative steps right in Mexico. Czech exporters have more possibilities how to show the interest in cooperation with Mexico, e. g. participating the business mission, fairs or exhibitions. Entry of the Czech Republic into the European Union had a positive effect on the rate of bilateral trade, which proves the trade balance. Although some Czech firms are prospering in Mexico, the market potential of Mexico is not utilized entirely.
Klíčová slova:
Ekonomická diplomacie; Mexiko; Ministerstvo zahraničních věcí ČR; Economic Diplomacy; Mexico; Ministry of Foreign Affairs
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/26207