Original title:
Budování značky UniCredit Bank na českém finančním trhu
Translated title:
Brand building of UniCredit Bank on the Czech financial market
Authors:
Grund, Martin ; Koudelka, Jan (advisor) ; Chvojka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je popsat budování značky UniCredit Bank v České republice, analyzovat vlastní značku a vyvodit konkrétní doporučení pro další směřování do budoucna. Práce je rozdělena na metodologickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje významu značky a procesu jejího budování. Pozornost je dále věnována segmentaci trhu a marketingovému mixu. Praktická část obsahuje popis procesu budování značky UniCredit Bank v České republice a analýzu značky včetně jejího srovnání s konkurencí. Závěr práce shrnuje získané poznatky a vyvozuje patřičná doporučení.The purpose of this diploma paper is to describe the brand building process of UniCredit Bank in the Czech Republic, analyse the brand itself and make recommendations regarding the future of the brand. The paper comprises of the theoretical and practical parts. The theoretical part explains the meaning of a brand and the process of brand building. Attention is brought to market segmentation and the marketing mix. The practical part contains the description of the brand building process of UniCredit Bank in the Czech Republic and the analysis of the brand including the comparison with its competition. The deduction of the paper features a conclusion and recommendations for the brand towards the future.
Keywords:
brand; brand building; UniCredit Bank; brand building; UniCredit Bank; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25120