Název:
Franchising a jeho uplatnění v podnikatelské praxi
Překlad názvu:
Franchising and Its Aplication in Practice
Autoři:
Daňkovský, Jiří ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hajný, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je analyzovat franchising jako metodu podnikání a podívat se na něj zejména z hlediska právní stránky. V první (teoretické) části je nastíněna historie franchisingu, jsou zde shrnuty jeho výhody a nevýhody a také je tu ukázáno jak se v současnosti daří franchisingu v ČR a ve světě. Zbytek teoretické části je pak věnován právním aspektům franchisingu. Na teoretickou část navazuje část praktická, která popisuje postup při navazování franchisingového vztahu se společností Vodafone ČR. Důraz je opět kladen na právní aspekty a velký prostor je věnován zejména smlouvě o budoucí franchisingové smlouvě. Úkolem této práce je seznámit osoby uvažující o vstupu do franchisingového vztahu s jeho pozitivy a úskalími a pomoci jim při rozhodování, zda do tohoto vztahu vstoupit či nikoliv.The aim of this thesis is to analyze franchising as a business method and look at it especially from legal point of view. In the first (theoretical) part of the thesis we mention the history of franchising, then we specifie the advantages and disadvanteges of franchising and we also look at the current situation of franchising in the Czech Republic and in the world economy as well. The rest of the theoretical part is devoted to the legal aspects of franchising. The theoretical part of the thesis is followed by the practical part, which describes establishing of a franchising relationship with Vodafone CZ. Emphasis is placed again on legal aspects and much space is devoted to the contract on the future franchising agreement. The goal of this work is to introduce people considering to enter the franchising relationship with the positives and pitfalls, and assist them in deciding whether to enter into this relationship or not.
Klíčová slova:
franchising; podnikání; Vodafone; business; franchising; vodafone
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/25850