Original title:
Analýza webu z hlediska off-page faktorů
Translated title:
Analysis of web regarding off-page factors
Authors:
Potužáková, Karolína ; Burkoň, Lukáš (advisor) ; Vidim, Jaroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je přiblížit čtenáři off-page optimalizaci stránek. V úvodu je čtenář seznámen se všemi důležitými pojmy. Možnosti, jak zlepšit off-page faktory jsou rozděleny do dvou hlavních kategorií. Aktivní linkbuilding, tedy aktivní získávání zpětných odkazů a pasivní linkbuilding, kdy lidé na web odkazují sami například na základě kvalitního obsahu. V další části je zmíněn nástroj vhodný pro správu SEO aktivit. Teoretická část je využívána v následné analýze webu, kde jsou hodnoceny off-page faktory webu a porovnávána jejich kvalita s konkurencí. Závěrečná část práce obsahuje doporučení pro konkrétní web z hlediska off-page faktorů. Po přečtení této práce by měl být čtenář schopen rozeznat kvalitní off-page optimalizaci stránek a získat přehled o tom, jak lze pomocí zpětných odkazů zlepšit návštěvnost webu.The purpose of the thesis is to explain off-page optimization. In the introduction, the reader learns important terminology. Ways of improving off-page factors are divided into two main categories. Active linkbuilding, i.e. active acquisition of backlinks, and passive linkbuilding, when people link to the web themselves e.g. on the basis of good contents. The next part mentions a tool suitable for administration of SEO activities. The theoretical part is used in the subsequent web analysis, where off-page factors of the web are evaluated and their quality is compared with competitors. The final part of the thesis contains recommendations for a particular web regarding off-page factors. The reader who has read this thesis should be able to distinguish good off-page optimization and to understand how the web visit rates can be improved by means of backlinks.
Keywords:
linkbuilding; off-page factors; optimization; search engine; searching; SEO; web pages; linkbuilding; off-page faktory; optimalizace; SEO; vyhledávač; vyhledávání; webové stránky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27456