Název:
Německé kulturní standardy
Překlad názvu:
German cultural standards
Autoři:
Kučera, Tomáš ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Odehnalová, Jitka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je identifikovat kulturní standardy Německa z české perspektivy. Tyto standardy mohou být definovány jak na základě vlastních zkušeností autora práce s touto kulturou, tak díky realizovaným rozhovorům s těmi, kteří delší dobu v dané kultuře pobývali (pracovně či studovali) či s ní často spolupracují. Popsané kulturní standardy by měly srozumitelně a přehledně poukázat na zásadní odlišnosti obou kultur. Součástí práce by měly být i rady a doporučení pro efektivnější komunikaci s druhou kulturou, ať v rámci obchodních vztahů, z pohledu řízení lidí či týmové spolupráce. Teoretická část práce by měla zahrnovat seznámení s pojmy: národní kultura, sociální interakce, kulturními standardy, kulturní dimenze, interkulturní komunikace, interkulturní komunikační kompetence.The aim of the bachelor thesis is to analyze Czech perspective of German cultural standards. These standards are defined by both author's personal experiences and by interviews with persons who have had first-hand experience with German culture. Standards described in this thesis are supposed to understandably show key differences between Czech and German mentality. Advice and recommendations for effective dealing with German (or Czech respectively) culture on business, HR management or team cooperation level will also be provided in the thesis. Theoretical part should introduce and define following terms: national culture, social interaction, cultural standards, cultural dimensions, intercultural communication, and intercultural communication competence.
Klíčová slova:
interkulturní komunikace; komunikační kompetence; kulturní dimenze; kulturní standardy; národní kultura; německé kulturní standardy; cultural dimensions; cultural standards; German cultural standards; intercultural communication competence; national culture; social interaction
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/26059