Original title:
Servery hromadného nakupování
Translated title:
Group buying servers
Authors:
Kopřiva, Michal ; Svoboda, Miroslav (advisor) ; Špecián, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce analyzuje systém šíření slev pomocí serverů hromadného nakupování. Hromadné nakupování je vymezeno jako druh distribuce kuponů, které jsou jedním z druhů slev. Následná analýza na datech o prodejích a dotazníkovém šetření shrnuje, že limity, které charakterizují hromadné nakupování, nejsou výrobci příliš využívány. Dále ukazuje, že společenský aspekt prodeje je zásadní odlišností od ostatních druhů kuponů. Analýza sortimentu zjišťuje, že se jeho struktura zásadně liší od klasických kuponů. Servery hromadného nakupování prodávají hlavně novinky na trhu a služby se společenským rozměrem.This paper analyses distribution of discounts by servers of group buying. Group buying is defined as form of distribution of coupons, which is one of forms of discounts. Analysis of data about past sales and data from questionnaire show that limits, which are characterizing element of group buying, aren't often set by sellers. Next this analysis show, that social aspect is major difference from other forms of couponing. Analysis of range shows, that the range of group buying coupons is different from range of classical coupons. Group buying servers sell mostly brand new products and services with social aspect.
Keywords:
coupon; discount; Group buying; internet shopping; Hromadné nakupování; Internetové nakupování; Kupon; Sleva
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27424