Original title:
Nation branding České republiky - (ne)úspěšné budování její značky
Translated title:
Nation branding of Czech Republic - (un)successful development of its brand
Authors:
Matoušková, Zdenka ; Druláková, Radka (advisor) ; Peterková, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Nation branding je poměrně nová disciplína. Navzdory nedávnému nárůstu zájmu o tuto oblast mezi akademiky a odborníky a stále zvyšujícímu se počtu publikací na toto téma je nation branding stále v počátečním stádiu výzkumu. Cílem práce je tuto disciplínu prozkoumat, představit a zhodnotit, především v českém kontextu. Zaměřuje se na aktéry působící v této oblasti, nástroje, které používají a zhodnocení efektivity tohoto počínání.Nation branding is a relatively new discipline. Despite the recent increase of interest in this area between academics and professionals and constantly increasing number of publications on the topic of nation branding it is still in an early stage of research. The aim is to explore the discipline, introduce it and evaluate; especially in the czech context. It focuses on the actors in this field, the tools they use and it evaluates the effectiveness of actions.
Keywords:
a state reputation; brand; nation branding; nation branding; pověst státu; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26282