Original title:
Politické kampaně a virální marketing
Translated title:
Political campaigns and viral marketing
Authors:
Bělohradová, Radka ; Procházková, Markéta (advisor) ; Vinklárik, Milan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá propojením dvou rozvíjejících se směrů marketingu, a to marketingu virálního a politického. Vymezuje marketingový mix pro trh politický se všemi jeho specifiky. V práci se věnuji také cílovým skupinám, které jsou definovány uživateli sociálních sítí, prostřednictvím nichž se nejčastěji šíří marketing virální. V praktické části se zabývám analýzou klipu režiséra Petra Zelenky "Přemluv bábu", který představuje názornou ukázku. V závěru shrnuji vlastní poznatky podložené výzkumem, který se týká zmíněného klipu a možnosti ovlivnění voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010.This Bachelor' Thesis follows up the connection of two developing directions of marketing -- viral and political. It defines the marketing mix for political market with all its specifics. The Thesis focus also on target groups that are defined by users of social networks, through which the viral marketing is most often spread. The practical part deals with the analysis of the clip directed by Petr Zelenka called "Premluv babu", which represents an illustrative example. The conclusion summarizes deductions supported by own research, which relates to the clip, and the posibility of influencing the elections to the Parliament of the Czech Republic in 2010.
Keywords:
Political marketing; the analysis of the clip Premluv babu; Viral marketing; analýza klipu Přemluv bábu; politický marketing; Virální marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25784