Original title:
Hodnotové inovace firmy Apple
Translated title:
Value innovations in accordance to Apple
Authors:
Mertl, Jiří ; Theodor, Michal (advisor) ; Lorenc, Miroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřená především na srovnání přístupu k inovacím z pohledu hodnotového managementu a přístupu, který při svých inovacích uplatňuje firma Apple. V první části jsou rozebrány teoretické aspekty obou přístupů, následuje rozbor odlišností teoretických, metodický a praktických. Klíčovým tématem pro inovování vůbec je hodnota pro zákazníka, které je v práci rozebrána jak z pohledu hodnotového management, tak přístupu Applu. V práci jsou kromě produktových inovací rozebírány například i inovace marketingové nebo procesní. Na závěr je předvedeno několik možných adaptací hodnotových inovací podle vzoru Applu na jiných firmách.This bachelor's thesis is aimed at comparison of value management way of innovations and innovations according to Apple. At the first part there are analyzed theoretical, methodical and practical aspects of both of ways. Key theme for value innovation is value for customer, which is analyzed from both points of view value management and Apple. Except of product innovations there are mentioned for example marketing innovations or process innovations. In last part of the thesis there are demonstrated several possible value innovations of products of some other companies in accordance to Apple.
Keywords:
Apple; product; Steve Jobs; value for customer; value innovations; value management; Apple; hodnota pro zákazníka; hodnotové inovace; hodnotový management; produkt; Steve Jobs
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27278