Original title:
Webová analytika v marketingovém výzkumu akademické instituce
Translated title:
Web Analytics in Marketing Research of Academic Institutions
Authors:
Jindra, Jan ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Novák, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá postavením webové analytiky v marketingovém výzkumu akademické instituce. V teoretické části shrnuje postavení (online) marketingu v marketingových aktivitách akademické instituce a zdůvodňuje důležitost analýzy návštěvnosti na webových stránkách akademické instituce. Rovněž předkládá základní východiska pro výběr vhodného analytického nástroje. V praktické části pak analyzuje provoz na webových stránkách Fakulty managementu za rok 2010 a navrhuje opatření vedoucí k vyšší spokojenosti návštěvníků a k naplnění konverzních cílů webu.This thesis deals with the state of the web analytics in the marketing research of an academic institution. The theoretical part summarises the state of the (online) marketing in marketing activities of the academic institution and substantiates the importance of the analysis of the attendance of academic institution's web pages. It also submits basic conclusions for choosing the suitable analytic tool. In the applicative part the thesis analyses the traffic of web pages of Faculty of Management in 2010 and suggests actions leading to the higher satisfaction of web pages visitors and fulfilment of web conversion goals.
Keywords:
Google Analytics; internet marketing; web analytics; web pages; Google Analytics; internetový marketing; webová analytika; webové stránky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26973