Original title:
Moderní metody v oblasti kvantitativního marketingového výzkumu
Translated title:
Modern Methods in Quantitative Marketing Research
Authors:
Tahal, Radek ; Koudelka, Jan (advisor) ; Vaníček, Tomáš (referee) ; Cihlář, Jiří (referee) Document type: Doctoral theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Pro podnikatelské subjekty pracující v tržním prostředí je typické, že trvale musí udržovat a posilovat svou pozici na trhu. Toho docilují neustálým monitorováním vlastních silných a slabých stránek, monitorováním konkurence a zjišťováním potřeb a přání svých zákazníků. Takové informace získávají prostřednictvím analýzy informací z okolního prostředí i od svých stávajících a potenciálních zákazníků. Tuto činnost nazýváme marketingový výzkum. Předmětem výzkumu mohou být prakticky všechny aspekty, které ovlivňují, jakým způsobem bude firma vnímána ostatními účastníky trhu, dokonce i to, jak je vnímána vlastními zaměstnanci. Získané informace pak jsou cenným zdrojem poznatků pro další manažerská rozhodnutí při řízení firmy. Marketingový výzkum je dynamicky se rozvíjející disciplína, ve které se neustále uplatňují nejnovější poznatky z oblasti sociologie i společenských věd. Velký rozmach zaznamenaly metody marketingového výzkumu zejména v posledních letech. Je to logický pozitivní důsledek nástupu moderních informačních a komunikačních technologií. Trendem posledních let je také využívání internetu při získávání rozličných informací o trhu a sociodemografických analýz.Private business subjects are characterised by their continuous effort for increasing their market position. Therefore they are permanently monitoring their own sthrengths and weaknesses, and they are also monitoring their competitors´ behaviour and customers´ needs and wishes. Such pieces of information can be received by analysis of business surroundings and from custommers´ opinion. Activities like these are called marketing research. The research should include all aspects that influence the way of perception of the company by any other market subject, or even the atmosphere inside the company. Information received is valuable for managers and their decision-making. Marketing research is a dynamicly developing field where new findings of social sciences are permanently applied. A significant developement in this field was reached mainly in last years. It is a result of the rapid progress of information and communication technologies. Modern forms of marketing research often use the Internet for collecting various information on the market.
Keywords:
CAPI; CATI; CAWI; clients; marketing research; observations; qualitative research; quantitative research; questioning; research agency; type of research; CAPI; CATI; CAWI; dotazování; kvalitativní výzkum; kvantitaivní výzkum; marketingový výzkum; metody výzkumu trhu; pozorování; typ výzkumu; výzkumná agentura; výzkumné agentury; zadavatel
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29124