Original title:
Affiliate marketing a možnosti jeho využití v prostředí internetu
Translated title:
Affiliate marketing and the possibilities of its use in the Internet environment
Authors:
Horák, Luboš ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Novák, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá jedním z odvětví online marketingu - affiliate marketingem. Práce je rozdělena do dvou logických celků, v první části je pohovořeno o principech fungování Affiliate marketingu jako formy podpory prodeje v online prostředí. V druhé části práce je pak na případových studiích ukázáno jak affiliate marketing (ne)funguje v českém prostředí a v zahraničním prostředí. Práce si klade za cíl analyzovat toto často opomíjené, přesto zajímavé online marketingové odvětví. Poznatky vycházejí ze zkušeností autora, které jsou rozvinuty pomocí uváděných pramenů.This diploma thesis analyzes one from online marketing segment -- Affiliate. Thesis is divided to two logical parts. In first part is described philosophy and functions of affili-ate marketing like a part of sales promotion strategy online. In second part is practically described how it works on some case-studies. In case-studies are described differences between Czech and foreign online environment. Thesis wants to describe this interesting and often marginalized segment of online marketing.
Keywords:
Affiliate; Marketing; Online; affiliate; marketing; online
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25848