Original title:
Význam public relations v bankovnictví
Translated title:
The importance of public relations in banking
Authors:
Kracík, Lukáš ; Schlossberger, Otakar (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou public relations v bankovnictví. V teoretické části definuje tento pojem, ukazuje historický vývoj PR a pojednává o okolí firmy, které jej ovlivňuje. Dále vymezuje komunikační kanály a nástroje, hledá stejné a rozdílné znaky mezi public relations a reklamou, ukazuje práci PR pracovníků, kteří působí buď v interních odděleních firmy či v externích agenturách. V neposlední řadě popisuje současnou mediální scénu. V praktické části nabízí srovnání dvou předních českých bank po stránce přístupu k public relations a ukazuje teoretické prvky, které jsou zmíněny v první části, reálně v praktickém životě. Dále hledá specifika public relations přímo ve finanční sféře, a to konkrétně v části bankovnictví. V závěru celé bakalářské práce jsou uvedeny grafy s počty výstupů v českých médiích za zvolené časové období, které slouží k vzájemnému porovnání bank po stránce medializace.This bachelor's thesis deals with public relations in banking. In the theoretical part it defines the term of public relations, shows historical development of PR and discusses the surroundings of a company that it affects. Furthermore, it defines communication channels and tools, looks for the same and different features of public relations and advertising, shows PR workers either in in-house departments or in external agencies. Finally, it describes current media scene. The practical part offers comparison of two major Czech banks in terms of attitude to public relations and shows theoretical elements mentioned in the first part in real practice. Furthermore, it explores the specifics of public relations in the financial area, specifically in the banking sector. In the conclusion of this bachelor's thesis there are graphs with the amount of outputs in the Czech media for selected period of time and these are used to compare banks in terms of media coverage.
Keywords:
banking; communication; media; public relations; bankovnictví; komunikace; média; public relations
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28435