Original title:
Analýza marketingových aktivit a jejich vliv na děti
Translated title:
Analysis of marketing activities and their impact on children
Authors:
Kaštylová, Jana ; Ryšavá, Monika (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá marketingem a jeho vlivu na děti se zaměřením na reklamu. Cílem je zjistit výhody a nevýhody jednotlivých forem reklamy, která z nich je nejvyužívanější při cílení na děti, jak děti reklamu vnímají a jak jsou chráněné před reklamou zákonem. V druhé části práce je s pomocí dotazníkového výzkumu analyzováno vnímání reklamy dětmi obecně a vnímání marketingu Jojo klubu společnosti Nestlé a jeho vliv na chování dětí.This work deals with marketing and its impact on children, focusing on advertising. The aim is to identify the advantages and disadvantages of different forms of advertising, which one is the most used with targeting on children, how children perceive advertising and how they are protected from advertising by the law. In the second part, there is a research and an analysis of perception of advertising by children in general and perception of marketing of Jojo club (Nestlé) and its impact on children's behavior.
Keywords:
Advertising; Children; Marketing communication; Děti; Marketingová komunikace; Reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28152